WHISKY LIVE WARSAW 12-13 PAŹDZIERNIK 2018

W dniach 12-13 października 2018 odbyła się 5. edycja Whisky Live Warsaw. Marka Krosno Glass ponownie została Partnerem Strategicznym festiwalu.

W tym roku impreza przeniosła się do Centrum Praskiego Koneser, gdzie mieści się dawny Dom Wódki. Na gości czekała rekordowa liczba wystawców z kilkunastu krajów, prezentujących kilkaset gatunków whisky. Od małych destylarni, przez niezależnych bottlerów, po koncerny. Kolejną, tegoroczną zmianą było poszerzenie konceptu festiwalowego, dzięki czemu obecni byli także producenci: rumów, ginów, bourbonów, armaniaków, miodów pitnych, tequili czy wódek.

Przy wejściu goście otrzymywali kolekcjonerski, festiwalowy kieliszek Krosno Glass. I to z niego, przez 2 dni tysiące gości degustowało najlepsze whisky z całego świata. Mieliśmy także piękne stoisko, na którym zaprezentowaliśmy nasze szkło do whisky: ręcznie robione karafki, kieliszki i wyjątkowe zestawy.

Oprócz setek wykwintnych trunków, na gości czekało mnóstwo atrakcji towarzyszących, jak: sesje Masterclass, Warsztaty degustacyjne, Strefa Relaksu — miejsce wypoczynku dla gości festiwalowych, Strefa Smaku — łącząca bogactwo smaków i aromatów zawartych w whisky z jedzeniem, Strefa z cygarami czy Scena festiwalowa — gdzie odbywały się wykłady, prezentacje i spotkania z gośćmi specjalnymi.

Wyjątkowym miejscem była złota Strefa Luksusu, gdzie degustowane były trunki Wolf Distillery: gronowe brandy starzone w beczce z francuskiego dębu, pierwszy polski powojenny rzemieślniczy rum, Gin infuzowany malinami oraz dwa rodzaje whiskey Single Rye – Smoky oraz z beczki po winie z czarnej porzeczki. Goście mogli wysłuchać tutaj ciekawych prelekcji na temat food pairingu, czy wziąć udział w mini sesjach Masterclass.

Na WLW nie zabrakło też kilku premier ze wszystkich kontynentów. Nas jednak szczególnie cieszy obecność rodzimego producenta whisky Wolf&Oak, bo zawsze wspieramy polskich przedsiębiorców. Zwłaszcza, jeśli ich produkt tak bardzo pasuje do naszego :)

Według organizatora, Jarosława Bassa, na rynku whisky można zaobserwować ciekawą tendencję dotyczącą wieku koneserów whisky. Według niego obecny klient jest dużo młodszy niż niejedna whisky, bo ma około 25 lat. A na pewno mniej niż degustowana w Stefie Luksusu 40-letnia Glenfarclas. Goście mieli wyjątkową okazję spróbować trunku, który w tym roku w Polsce jest dostępny tylko w nakładzie 90 szt.

Tytuł Najlepszej Whisky Festiwalowej została Bårelegs Islay Single Malt Scotch Whisky

Z kolei Nagroda Publiczności powędrowała do Compass Box Flaming Heart

Do zobaczenia za rok!

 

Pozostałe wydarzenia